Bryant Värmepumpar Review

4 minutes, 3 seconds Read

Bryant Värmepumpar finns i tre olika modellserier – Legacy, Preferred och Evolution. Varje klass är utmärkt i sin egen rätt och perfekt för att värma och kyla ditt hem eller företag. Kolla in de bästa modellerna, de mest avancerade funktionerna, fördelarna med mera.

Alla Bryant värmepumpar har flera saker gemensamt, till exempel det miljövänliga Puron som köldmedium. Puron är viktigt eftersom det till skillnad från äldre köldmedier inte bryter ned ozonskiktet och därför är det bättre för miljön utan att ge avkall på effektiviteten.

Alla modeller har 10 års garanti på delar. Detta säkerställer att du är täckt i händelse av fel på delar och visar också på de höga kvalitetsstandarder som Bryant lägger in i varje värmepump de tillverkar.

Alla modeller av värmepumpar är också tysta vid sina låga inställningar, vissa till och med så låga som 58 decibel, tack vare en exklusiv AeroQuiet system II-design. Detta är fantastiskt eftersom det innebär att du inte behöver välja mellan att kyla ditt hem och att höra din TV. Med några av de tystaste värmepumparna på marknaden kan du njuta av det lugn och den komfort som en ny VVS-enhet ger dig.

Bryant heat pump mode review

Legacy Series

Legacy-serien är den mest prisvärda av alla tillgängliga värmepumpar från Bryant. De är mindre enheter än Evolution eller några av Preferred men är idealiska för användning i små hem eller för dem som önskar maximal komfort till lägsta pris.

Alla enheter i den här serien levereras också med en Wi-Fi-kompatibel termostat så att du kan ändra temperaturen i hemmet var du än råkar vara eller till och med justera den på väg hem från jobbet så att hemmet är skönt och svalt när du kommer dit. Detta är idealiskt eftersom du sparar pengar genom att inte behöva upprätthålla en temperatur eller lita på timers eller automatiska inställningar.

Perfekt för små hem som vill förbättra sin uppvärmnings- och kylningseffektivitet, några av modellerna i den här serien som 215B är till och med kompatibla med hybridvärme så att din nya HVAC kan fungera tillsammans med en befintlig gasugn.

Preferred Series

Preferred-serien av Bryant-värmepumpar är nästa klass högre än Legacy och erbjuder mer mångsidighet än den mindre Legacy-serien. Vissa modeller i Preferred-serien, som den kompakta värmepumpen 538B, kan placeras närmare bostaden – så nära som 6 tum på platser där utrymmet är begränsat. Samma modell kan också staplas på varandra i en situation med flera bostäder.

Modellerna i Preferred-serien har också fjärråtkomstmöjligheter som Legacy, vilket gör det möjligt att justera från var som helst. Denna serie arbetar också på en högre energieffektivitetsnivå också med 226A som har en HSPF-klassning på upp till 9,5. Preferred-seriens mångsidighet, flexibilitet, effektivitet och större effekt gör den till en bra kompromiss mellan funktioner, effektivitet och pris.

Evolution-serien

När det gäller ren storlek, kraft, funktioner, effektivitet, kyl- och uppvärmningsförmåga och energibesparingar finns det ingen annan modellserie som kan erbjuda det lika bra som Evolution-serien. Med modeller som 280A som når ett HSPF-värde på upp till 13 och ett SEER-värde på upp till 20,5 är modeller i den här klassen mycket effektiva och idealiska för större områden.

Med en kapacitet på upp till 2-5 ton klarar de av att värma och kyla större byggnader, kontor eller rymliga hem. HVAC-modellerna i den här serien har också den mest avancerade termostat som Bryant erbjuder, Evolution Connex. Detta är inte en vanlig termostat; med den intelligenta förmågan att utse zoner kan den arbeta för att upprätthålla en jämn uppvärmning eller nedkylning i hela hemmet eller kontoret.

En av de andra funktionerna som definierar varumärket är att alla tvåstegsmodeller eller modeller med variabelt varvtal har avancerad avfuktning. Du kan övervaka och hjälpa till att styra luftfuktigheten via termostaten Evolution Connex. Att sänka luftfuktigheten förbättrar inte bara komforten utan även hälsan.

Nästa steg

Så oavsett om du behöver kyla ett enskilt hem eller kontoret är Bryant-värmepumpar några av de bästa HVAC-enheterna på marknaden. Mångsidiga, effektiva, energisparande, miljövänliga och framför allt pålitliga Bryant värmepumpar är det perfekta valet för alla som vill spara pengar och njuta av uppvärmnings- och kylningskomforten i sitt eget hem.

Relaterat

• Bryant värmepumpar översikt
  • Bryant Evolution-serien