Twine Review

9 minutes, 9 seconds Read

Na napsání skvělého románu nebo namalování mistrovského díla jsou sice potřeba roky praxe (a zdravá dávka přirozeného talentu), ale každý, kdo má tužku a papír, může začít čmárat věty nebo kreslit čmáranice. Jednou z největších překážek, kterým vývoj her jako umělecká forma čelí, je to, že do něj není snadný vstup. Existuje mnoho skvělých služeb, které umožňují naučit se vytvářet hry, ale vyžadují, abyste si hned na začátku zamotali hlavu s kódováním, což je strmá výzva, která potenciální nové hlasy odradí, místo aby je přivítala. Bezplatný nástroj pro tvorbu spotřebitelských her Twine, který vytvořil Chris Klimas, je tak důležitý a působivý proto, že umožňuje komukoli proměnit své nápady ve fungující hry s minimálními nebo žádnými zkušenostmi s programováním – pokud tento nápad funguje jako textová adventura.

První slova

Pokud chcete vytvářet hry jako Super Mario Bros. nebo Minecraft, Twine není nástroj pro tvorbu pro vás. Výstupy Twine lze nejlépe popsat jako interaktivní beletrii. Tento termín zahrnuje širokou škálu typů her, od promyšleného a emotivního příběhu o depresi ve stylu Choose Your Own Adventure až po hloupý kvíz o textu ústřední písně Mac Tonight, který jsem během testování vytrousil za půl hodiny. Pokud si dokážete představit svou hru jako soubor vzájemně propojených, textově náročných snímků, můžete ji vytvořit v Twine.

Není tedy divu, že většina her v Twine dává přednost vyprávění a dialogům před herními mechanismy. Ostatně textová dobrodružství jsou dnes sice malou nikou, ale zároveň představují klasický herní žánr. Zork, někdo? Dokonce i ve svém vlastním žánru se Twine trefuje do zlatého středu mezi flexibilitou a jednoduchostí. Ren’Py je jednoduchý program založený na Pythonu, který byl primárně vytvořen pro seznamovací simulátory a vizuální romány. Inform 7 vám dává mnohem větší moc nad vaší interaktivní fikcí, ale vyžaduje mnohem více technických znalostí.

Omezený rozsah programu Twine může některé ambicióznější začínající tvůrce her odradit, ale právě díky tomu je Twine neuvěřitelně přístupný. Ať už používáte desktopovou aplikaci nebo verzi pro webový prohlížeč, naučit se neuvěřitelně přívětivé nástroje Twine vám nezabere žádný čas ani technické znalosti. Nástroj pro vývoj 2D her Construct umožňuje pracovat i v prohlížeči.

Podobné produkty

Code School

Codecademy

Treehouse

Code Avengers

LinkedIn Vzdělávání

Udemy

Khan Academy

.

Free Code Camp

CodeHS

General Assembly Dash

Číst General Assembly Dash Review

Crunchzilla

Číst Crunchzilla Review

CodeCombat

Read CodeCombat Review

To begin, přidejte pasáž, dejte jí název a začněte psát v základním textovém editoru. Jakmile budete hotovi, snímek se objeví na mřížce příběhu. Budete muset provést několik velmi lehkých kódování, abyste klíčová slova a fráze proměnili v odkazy na další pasáže, ale syntaxe Twine je velmi jednoduchá. Pokud odkazujete na pasáž, která ještě neexistuje, editor ji automaticky vygeneruje pro hladší průběh práce.

Přidáváte-li další slajdy a další odkazy mezi nimi, příběh se vám utváří před očima, svázaný nitkami. Můžete dokonce měnit uspořádání zobrazení pasáží na mřížce, aby byl váš příběh přehledný. Existuje několik způsobů, jak vizualizovat, jak na sebe slajdy navazují, takže se můžete stáhnout a zajistit, aby vaše hra fungovala jako hratelná uzavřená smyčka. Můžete také přidávat značky (důležité pro volitelné kódování) a upravovat velikost jednotlivých snímků. Twine automaticky ukládá váš postup, ale nezapomeňte hru pravidelně testovat pro případ, že je něco rozbité. I když je používání Twine ve srovnání s kódováním snadné, stále vyžaduje trpělivost a práci.

Pokročilé funkce

Příběhy Twine mohou být jen slova a pospojované pasáže, ale protože jsou to v podstatě webové stránky, můžete se také rozhodnout dát svým hrám přidanou produkční hodnotu, pokud umíte trochu kódovat, zejména v HTML. Můžete upravit soubor stylů CSS a změnit vizuální aspekty, jako je písmo, barva pozadí a způsob zobrazení odkazů. Můžete přidat proměnné JavaScriptu, abyste například sledovali, jak hráč postupuje vaším příběhem, a podle toho měnit prvky. Můžete dokonce vkládat obrázky, video a další média.

Významní vývojáři Twine používají tyto druhy pokročilých funkcí již léta, aby dodali své práci propracovanost. Jako příklad si prohlédněte hry, vizuální romány a tvůrčí psaní od lidí jako Aether Interactive, Michael Lutz, Zoe Quinn a dalších. Aktualizace Twine 2.0 však změnila způsob, jakým několik z těchto systémů Twine funguje, což některé dlouholeté uživatele frustruje.

Ve výchozím nastavení používá současný Twine formát příběhu zvaný Harlowe, který kodifikuje pokročilé funkce, s nimiž komunita většinou přišla sama. Díky tomu jsou oficiální návody užitečnější a snáze se hledají. Implementace je bohužel poněkud odlišná od předchozích řešení složitějších výzev. Kód musí být napsán ve specifické, pozměněné struktuře. Pokud jste tedy byli zvyklí na starý způsob provádění některých úloh, budete se muset znovu učit.

Můžete také použít jiný formát příběhů, například SugarCube, který se velmi podobá Twine 1.x, nebo prostě dál používat Twine 1.x, protože je také stále k dispozici ke stažení. Všimněte si, že budete muset převést své staré soubory Twine, abyste je přenesli do novějších verzí. V kuchařce, na Discordu a na wiki také stále najdete spoustu nových komunitních tipů, které vám pomohou rozvíjet váš projekt. Vzhledem k textové povaze Twine však nemůžete sdílet prostředky, a to ani ty bezplatné, jako je tomu u Fuze4 nebo Stencylu.