Twine Review

8 minutes, 54 seconds Read

În timp ce pentru a scrie un mare roman sau a picta o capodoperă sunt necesari ani de practică (și o cantitate sănătoasă de talent natural), oricine cu un creion și niște hârtie poate începe să mâzgălească propoziții sau să schițeze mâzgălituri. Unul dintre cele mai mari obstacole cu care se confruntă dezvoltarea de jocuri ca formă de artă este faptul că îi lipsește un punct de intrare ușor. Există multe servicii excelente pentru a învăța cum să creezi jocuri, dar acestea îți cer să te familiarizezi cu codarea încă de la început, o provocare abruptă care îndepărtează potențialele voci noi, în loc să le ureze bun venit. Creat de Chris Klimas, instrumentul gratuit de dezvoltare de jocuri pentru consumatori Twine este atât de important și impresionant pentru că permite oricui să își transforme ideile în jocuri funcționale cu puțină sau deloc experiență de programare – atâta timp cât ideea respectivă funcționează ca o aventură text.

Primele cuvinte

Dacă doriți să faceți jocuri precum Super Mario Bros. sau Minecraft, Twine nu este instrumentul de creație pentru dumneavoastră. Producția lui Twine este cel mai bine descrisă ca ficțiune interactivă. Acest termen acoperă o gamă largă de tipuri de jocuri, de la o poveste de genul „Alege-ți propria aventură”, atentă și emoționantă, despre depresie, până la un test tâmpit despre versurile cântecului tematic din Mac Tonight, pe care l-am făcut într-o jumătate de oră în timpul testelor mele. Dacă vă puteți imagina jocul ca pe o colecție de diapozitive interconectate, cu mult text, îl puteți realiza în Twine.

Nu este de mirare atunci că majoritatea jocurilor Twine favorizează narațiunea și dialogul în detrimentul mecanicii de joc. În plus, aventurile textuale pot fi acum o mică nișă, dar ele reprezintă, de asemenea, un gen de joc clasic. Zork, cineva? Chiar și în propriul său gen, Twine găsește un punct dulce între flexibilitate și ușurință. Ren’Py este un program simplu, bazat pe Python, construit în principal pentru simulări de întâlniri și romane vizuale. Inform 7 vă oferă mult mai multă putere asupra ficțiunii dvs. interactive, dar necesită cunoștințe tehnice mult mai multe.

Scopul limitat al lui Twine îi poate descuraja pe unii creatori de jocuri în devenire mai ambițioși, dar este, de asemenea, ceea ce permite ca Twine să fie incredibil de accesibil. Indiferent dacă folosiți aplicația pentru desktop sau versiunea pentru browser web, învățarea instrumentelor incredibil de prietenoase ale lui Twine nu necesită timp sau cunoștințe tehnice. Instrumentul de dezvoltare a jocurilor 2D Construct vă permite, de asemenea, să lucrați într-un browser.

Produse similare

Code School

Citiți Code School Review

.

Codecademy

Treehouse

.

Code Avengers

Citiți Code Avengers Review

LinkedIn Învățare

Udemy

Khan Academy

Citiți recenzia Khan Academy

Free Code Camp

Citiți recenzia Free Code Camp

CodeHS

Citește CodeHS Review

General Assembly Dash

Citește Adunarea Generală Dash Review

Crunchzilla

Citește Crunchzilla Review

CodeCombat

Citește CodeCombat Review

Pentru a începe, adăugați un pasaj, dați-i un titlu și începeți să scrieți în editorul de text de bază. După ce ați terminat, diapozitivul apare pe grila de povestire. Va trebui să faceți o codificare foarte ușoară pentru a transforma cuvintele și frazele cheie în legături către alte pasaje, dar sintaxa lui Twine este foarte simplă. Dacă creați un link către un pasaj care nu există încă, editorul îl generează automat pentru un flux de lucru mai ușor.

Cum adăugați mai multe slide-uri și mai multe link-uri între ele, povestea prinde contur în fața ochilor voștri, legată de fire. Puteți chiar să rearanjați modul în care apar pasajele în grilă pentru a vă păstra povestea organizată. Există mai multe moduri de a vizualiza modul în care diapozitivele se conectează între ele, astfel încât să puteți trage înapoi și să vă asigurați că jocul dvs. funcționează ca o buclă închisă jucabilă. Puteți, de asemenea, să adăugați etichete (important pentru codificarea opțională) și să ajustați dimensiunea fiecărui diapozitiv. Twine vă salvează automat progresul, dar asigurați-vă că vă testați periodic jocul, în cazul în care ceva este stricat. Deși utilizarea Twine este ușoară în comparație cu codificarea, este totuși nevoie de răbdare și muncă.

Funcționalități avansate

Poveștile Twine pot fi doar cuvinte și pasaje conectate, dar pentru că sunt în esență pagini web, puteți alege, de asemenea, să dați jocurilor dvs. un plus de valoare de producție dacă știți să codificați un pic, în special în HTML. Puteți edita foaia de stil CSS pentru a modifica aspecte vizuale, cum ar fi fontul, culoarea de fundal și modul în care sunt afișate legăturile. Puteți adăuga variabile JavaScript pentru a urmări, de exemplu, modul în care jucătorul progresează în povestea dvs. și pentru a modifica elementele în consecință. Puteți chiar încorpora imagini, videoclipuri și alte mijloace media.

Dezvoltatorii notabili ai Twine folosesc aceste tipuri de caracteristici avansate de ani de zile pentru a adăuga sofisticare muncii lor. Verificați jocurile, romanele vizuale și scrierile creative ale unor oameni precum Aether Interactive, Michael Lutz, Zoe Quinn și alții ca exemple. Cu toate acestea, actualizarea Twine 2.0 a schimbat modul în care funcționează mai multe dintre aceste sisteme Twine, frustrându-i pe unii utilizatori de lungă durată.

În mod implicit, actualul Twine folosește un format de poveste numit Harlowe care codifică caracteristici avansate pe care comunitatea le-a inventat în mare parte pe cont propriu. Acest lucru face ca tutorialele oficiale să fie mai utile și mai ușor de găsit. Din păcate, implementarea este ușor diferită față de soluțiile anterioare pentru provocări mai complexe. Codul trebuie să fie scris într-o structură specifică, alterată. Așadar, dacă erați obișnuiți cu vechiul mod de a face anumite sarcini, va trebui să învățați din nou.

Puteți folosi, de asemenea, un alt format de povestire, cum ar fi SugarCube, care seamănă foarte mult cu Twine 1.x, sau pur și simplu continuați să folosiți Twine 1.x, deoarece și acesta este încă disponibil pentru descărcare. Rețineți că va trebui să vă convertiți vechile fișiere Twine pentru a le aduce în versiunile mai noi. De asemenea, puteți găsi în continuare o mulțime de sfaturi noi pentru comunitate în cartea de bucate, Discord și wiki pentru a vă ajuta să vă dezvoltați proiectul. Dar, din cauza naturii bazate pe text a Twine, nu puteți partaja active, chiar și cele gratuite, ca în cazul Fuze4 sau Stencyl.

Relații

• Cele mai bune programe de învățare a limbilor străine pentru 2021

După ce vă exportați povestea Twine (nu este necesară o licență anuală costisitoare), o puteți reda pe computerul dumneavoastră sau pe orice computer din aceeași rețea care poate accesa fișierele din care se trage. Cu toate acestea, dacă doriți să vă distribuiți jocul online, va trebui să vă bazați pe un serviciu de găzduire extern. Din fericire, există mai multe site-uri dedicate găzduirii jocurilor Twine listate pe Twinery Wiki. Philome.la a fost alegerea mea, dar în prezent este doar pentru citire. Itch.io vă permite să vindeți jocuri Twine pe bani. Aceste site-uri sunt, de asemenea, resurse excelente pentru a descoperi noi jocuri Twine din care să te inspiri. Doar nu vă așteptați să ajungeți cu jocul dvs. pe o consolă sau pe un magazin de aplicații mobile.

Jucând o mulțime de alte jocuri Twine vă arată cu adevărat cât de versatil poate fi acest instrument în ciuda – sau poate din cauza – restricțiilor sale. Charlie Brooker a cartografiat jocul interactiv Black Mirror: Bandersnatch în Twine. Stephen Colbert l-a folosit chiar și pentru a promova The Late Show. Inclusivitatea care vine odată cu ușurința de utilizare înseamnă, de asemenea, că jocurile Twine prezintă de obicei teme și stiluri mult mai radicale, experimentale și progresiste decât jocurile video obișnuite, datorită diversității creatorilor.

În timp ce Twine nu vă va învăța neapărat abilitățile tehnice de proiectare a jocurilor pe care să le puteți transforma direct într-o carieră în industria jocurilor AAA, este departe de a fi inutil. De la Firewatch la Her Story, poveștile interactive ramificate devin din ce în ce mai proeminente în jocurile mari, iar dezvoltatorii Twine au avut cu siguranță succes în altă parte în acest domeniu.

Entwined

Refining your work, privindu-ți munca, uitându-te la ea de-a lungul unei perioade de timp și asigurându-te că este cea mai bună posibilă, este o parte esențială a procesului artistic. La fel este și exprimarea imediată a gândurilor embrionare incitante care se învârt în creierul tău. Există un motiv pentru care muzicienii au jam sessions. Twine dărâmă obstacolele tehnice care îi împiedică pe cei mai mulți oameni să experimenteze acest tip de creativitate fantastică care curge liber în dezvoltarea de jocuri. Alte programe ajută un anumit tip de persoană să facă orice tip de joc. Twine ajută orice persoană să facă un anumit tip de joc. Cu toate acestea, dacă doriți un instrument accesibil și puternic pentru a învăța cum să realizați jocuri în genuri mai tradiționale, verificați GameMaker, premiat de Editors’ Choice, sau unul dintre celelalte servicii de învățare online recomandate de noi.

Twine

4.0

Vezi